pembaca setia

Friday, May 21, 2010

cronicle story of jaja's going to work... ;p

hahaha..gelak puas hati...akhirnya berjaya juga saya menjejak kan kaki awal ke pejabat..tak ada lah awal sangat,cume datang tepat2 waktu aja.hihihi..mari saya ceritakan kronologi waktu pergi kerja saya untuk hari ni..

sebenarnya niat di hati nak bangun seawal 5.30 pagi.akan tetapi bila jam dah berbunyi saya pula liat nak bangun.sedar2 aja tengok jam dah pukul 6.00pagi..ala, lewat pulak setengah jam..cepat2 saya pergi mandi,sembahyang dan siap2 untuk ke pejabat.selepas dah siap2 kan diri, saya siap2 kan pula barang anak untuk dihantar ke rumah mama.nasib baik anak saya masih tidur nyenyak lagi.senanglah saya nak bersiap2 tanpa ada gangguan2 kecil.

saya dan anak beredar dari rumah lebih kurang pukul 6.30pagi..ermm,awalnye lah saya keluar rumah..jiran yang biasa keluar awal dari saya pon tak keluar lagi...hihi..bagus! tapi perjalanan dari rumah saya ke rumah mama mengambil masa lebih kurang 20 minit perjalanan..tambah tolak keluarkan anak dan bag dari kereta adalah pukul 7.00 pagi saya bertolak pergi kerja.

itu pon sebenarnya dah lambat dah tu.bila saya sampai aja di MPK..punyalah panjang kereta beratur..aduh..saya terpaksa redha ajalah..nasib baik bergerak juga sikit2..lepas dari jem dan sampai tol sungai rasah adalah dalam pukul 7.45++ pagi.

itu baru jam pertama yang saya lalui..lepas aja tol batu 3.jam kedua pula menyusul.ermm..nasib baik lah bergerak juga jam ni..saya pon penat asik tukar2 gear aja..haritu dah rosak clutch..hihi..ni yang kene tuka kereta otomatik ni.tak payah penat2 nak kene gerak 2 kaki.. :p nasib baik tak mengandung..kalau tak pasti hari2 krem kaki.

saya sampai aja di depan pejabat adalah dalam 8.30 pagi...rasa macam "hah! kau..aku sampai juga awal..ape, ingat aku ni saja2 nak lambat ke?" hahaha...itu ayat dalam hati aja lah.... tujukan kat sapa pon saya tak tau.. :p

oklah..moral of the story, saja nak bagitahu yang saya ni bukanlah saja2 nak datang lambat,saya masih sedar diri lagi ok..saya bukanlah bos pon..dan saya nak menegaskan yang saya ni masih boleh datang awal..

oklah..end of the story..bye..

1 comment:

yaya|azura said...

dulu kakyaya selalu bangun pukul 530 and kuar rumah around 715 pagi. Sampai kat opis around 645~7pagi. Bila jambatan Klang tu dah start tutup, kakyaya ikut kesas pulak. Tak tahan tol mahal gile...but tabahkan hati la jugak. Dulu boleh la.. tapi sekarang tak boleh .... bila dah kawen, kul 12mlm baru leh tido... dulu kul 9mlm pon dah pengsan. Huhuhu.... pegi opis awal bukan sebab apa pun, sebab nak cari parking. Kalau tak nanti kete asik kena saman or worst kena tow!