pembaca setia

Tuesday, June 9, 2009

rayyan dan makanannye

Bagi rayyan makan benda kat atas tu...huhu...dia tak mo la...dia buat muka pastu mcm nak muntah plak...isk! sabor jek la...mknn dlm botol tu rasa masam2 sket...wek wek...mmy pon nak muntah gak...haha...

Pastu bagi rayyan makan biskut nih...erm...rasanye dia tak tau ni mknn....mesti dia ingat ni mainan...coz dia pegang+masuk mulut+campak atas lantai....gitu la dia lau bg dia mkn biskut ni...isk! sabo jek la.


Pastu sebab mmy syg anaknye...nak bg jgk dia mkn coz nak tgk dia membesar dgn sihat dan kuat...bagila mkn nestum nih kat dia....tapi dia mkn sket jek...lebihnye dia sembur2....huhu...mengapa anak mmy tak nak mkn???? rayyan nak mkn ape? nak durian ke? nak nasik goreng ke? nak eskrem ke? huhu....ssh tul nak bg dia mkn...sesapa ade cara/idea tak mcm mana nak bg dia mkn?coz dah try bg sume...termasuk la bubur nasik dia takmo mkn jgk...

nota kaki : tak nak mkn tapi minum susu makin menjadi2 lak...

9 comments:

KbZb said...

Jaja, kalau dia jrg kembung perut. cube try labu. Rebus, lenyek2 kasik mkn. most baby boy suke...or bubur tabur ikan bilis yg da hancur2 halus?

MummyAju said...

huhuuu..i xde idea, sbb bam² sume dia mkn termasuk eskem, roti, kek, buah, siap kejar mmy bile nmpk mmy pegang mknn..cume bile nk bg mknn dia tu kite kene kejar dia lak, cam tau² jek..

Mrs Jaja said...

KB > oh..baby boy suka labu ek..tak tau plak...hihi...kang aku try.

aju > bam2 sume mkn..seronot jek!

afrina_batrisyia said...

aku pun bg anak aku mkn nestum + seskali bg dia pegang biskut farley's rusks tu, dia ok jek...pe kata ko bg dia nestum perisa beras merah...
nestum tu sedap gak...

Nurhayati said...

rayyan sama ngan zara tak suka yang pear n pisang, tapi dia suka makan yang carrot..

tapi paling suka homemade mummy dia gak..masak la rice porridge + (carrot,potato, ikan bilis) ataupun spagetthi/makaroni.

kalau jaja rajin masak la sendiri.. selamat sket dari instant ni kan.. ;)

Me, Mrs Taj said...

azim kureng mknan2 mcm ni..dia lagi suka bubur!!! penat bgn pagi2 kena blend bubur...

p/s rindu nk ngndung lagi lorr...

Pink Marie said...

nk kasi bovil pon dia tamo nasi kan, nestum pon takmo, so mesti dia nk roti.

cu terai kasi dia kemam2 roti hihi.

ina said...

jaja..cuba try nestum beras merah..yg dgn madu tu anak aku pn tak nak..
takpun ko buat bubur n then blend..kalau dia tak nak cuba rebus kentang n lenyekkan..kalau malas beli aje mash potato kt kfc tu :)
aju..rafif mcm bam bam la semua benda makan :)

Zu said...

mesti bengang klu baby tak nak mkn kan alahai........