pembaca setia

Friday, June 5, 2009

anak monyet

Nak tau tak, semalam masa kat umah mama me ada dgr bunyik bising sgt kat blkg umah...tanye la mama bunyi ape tu? pelik lak tu bunyinye...bunyi mcm something menjerit...mama ckp tu bunyi anak monyet liar..huh??!! terkejut la apesal anak monyet leh ade plak...mama ckp ptg tu ade monyet liar berkeliaran...then jiran sblh ni tangkap anak monyet tu...masuk dlm sangkar letak blkg umah dia...pastu dia balik kampung..kesian anak monyet tu..menjerit2 dia.suku sakat dia pon dtg beramai2 kononnye nak lepas kan dia...tp dah kene kurung...nak buat mcm manakan..kene tunggu la org sebelah tu balik lepaskan anak monyet tu..menakutkan jek! tak dpt bygkan suku sakat dia dtg beramai2...mcm zoo plak umah mama ku ni..haha..

mesti korang pelik kan mcm mana kat umah mama leh ade monyet liar...ala mana2 kawan yg penah gi umah mama jaja tu tau la mcm mana...umah mama dalam kawasan hutan2 sket...nak kata hutan tak hutan la...hahaha...mcm kebun2 gitu...isk! susah la nak terang kan mcm mana...ni me letak jln nak menghala ke umah me...pastu pepaham sendiri la mcm mana leh ade monyet.



nota kaki: ha...macam mana? seram jek lau jalan malam2...hihihi...

2 comments:

MummyAju said...

kalu datang memalam mmg menyeramkan lalu kat ctu..huhuuu

ezu said...

ada lagi ke anak monyet tuh..?
bagi saya boleh..(serius nih)..
mmg tgh cari nak bela.