pembaca setia

Friday, May 29, 2009

kain batik

Ermmm...sebut pasal kain batik ni...jaja start pakai kain batik masa pas besalin...masa tu mmg klakar la cara jaja pakai...ntah ape2...pastu kejap2 nak terlucut...isk...ssh tau...even skang ni pon pakai tah pape lagi tapi ok sket la dari dulu...hehe....isk mmg tak sangka la jaja akan pakai kain batik..dulu mana penah pakai..lau dok umah pon lebih selesa pakai short jek...tp skang sudah berubah la...dah pandai berjinak2 pakai kain batik....hehehe....jaja nak beli kain batik?? tak de nye....kain2 batik yg jaja pakai semua rembat dari mama punye...hahaha...yg baru yg lama jaja rembat jek....mama byk kain batik...kui kui kui...skang ni...koleksi kain batik mama yg ade kat umah jaja ade dlm 8 helai...cukup2 la tu rembat mama punye...len kali beli sendiri plak...haha...tp rasanye jaja ade kain batik jawa...kain batik tu si k.e yg belikan masa dia pegi indon masa thn 2007 ke 2008 tah...lupe dah...huhu..rasanye masa tu k.e keje kat TTDI lagi...kompeni mereka wat trip.kain batik tu jaja tak pakai...jaja bagi mama pakai...org kata pakai kain batik mcm mak2...mmg btl pon...nmpk mcm mak2 jek...tp ade aku kesah? janji selesa...btw, jaja mmg dah jadi mak2 pon..


nota kaki: nak kumpul kain batik sendiri pasni..wat collections.

5 comments:

MummyAju said...

ha sedar pon dah jadi mak²!! sib baik xde MIL..kalu tak jadi la mcm me ni, kat umah MIL jek pakai kain batik..muahaha!!

Me, Mrs Taj said...

tolooooooooooooooooooooooooongg smpi skang k.ah tak reti mcm mn nk pakai kain batik..klu pakai pun atas dasar syarat je..slalu terlondeh!! kuang kuang kuang

Mrs Jaja said...

aju > hahaha...sib baik la kan...lau ade pon ape slhnye...pakai jek la..

kak ah > haahaha...mcm ar jaja tau pakai sgt...skang ni pon kekadang terlondeh gak...

ina said...

tolon tolon..semua orang dlm pantang aje pakai kain batik..mak moden tak pakai kain batik dh(lupa daratan..hahahahhaaa..)..so kau tak pandai pakai kain batik itu ialah perkara biasa..heehheeeee...

Mem Aluya said...

Tahniah Jaja kerana berjaya meneruskan tradisi perempuan Melayu terakhir gitu.

Akak pun tak reti berkain batik. Kain batik yang ada Akak pi hantar tailor suruh dia bikin palazo. Ngeee he he.