pembaca setia

Thursday, March 18, 2010

saya dan anak terperangkap dalam rumah..help!

apa? terperangkap? haaa...betul ni..tak tipu...memang pagi tadi saya dan zikri terperangkap dalam umah.ntah apa2 je rasanya..hihihi..kelakar pon ye juga.ada ke dalam rumah sendiri pon bole terperangkap terkunci.sengal.

ceritanya begini..semalam saya sampai rumah malam.then biasanya saya sampai rumah keluar kereta angkat zikri ngan barang2 semua.then terus kunci gate.akan tetapi semalam abg din ada kat rumah.dia kerja shift malam.then dia kata jangan kunci gate lagi.nanti dia kunci.saya pon ok jek la.saya pon terus masuk macam biasa.

keesokan harinya makna kata pagi tadi la.saya bersiap macam biasa.lepas dah siap2 kan diri dan anak,kami pon turun ke bawah la..biasanya saya letak kunci atas meja.pagi tadi saya cari2 tak jumpa pon.gelabah je.yela nak buka grill tak dapat ni.saya pon berlari ke atas cari kunci spare.sekali hampa sebab kunci spare takde untuk grill dan sliding door.rasa nak pengsan jek.call2 abang din dia kata dia tak ambil kunci saya.pastu bebel2 pula kata saya letak merata.isk isk...bikin hot je la abg din ni.orang dah ar nak cepat.lepas pasrah tak jumpa kunci saya pon sms member ofis cakap masuk half day hari ni..huhu..

skali tu tengah duduk2 kat kerusi sama2 zikri,nampak la jiran sebelah baru keluar rumah.saya pon apa lagi..minta tolong dia la cek kan kunci ada dalam kereta ke tak.dia pon tak nampak.tapi kebetulan pula ada anak jiran tu lalu depan rumah,akak tu pon panggil budak tu minta tolong panjat pagar rumah saya tengok kan ada tak kunci dalam kereta.budak tu pon panjat la.huhu..beraninya budak tu.sekali tu memang betul pon kunci dalam kereta.hohoho..apalah saya ni.kunci pon leh tinggal.

begitu lah ceritanya macam mana saya dan anak terperangkap terkunci dalam rumah sendiri...hehhee..

abis cerita..

3 comments:

Zu said...

phewwww...nasib baik:D

Zura said...

pe la u ni kakak,len kali kunci spare letak kat tmpt yg senang di cari..ish ish,sib baik takde pape, bab kang!!

yaya|azura said...

bestnyeeeeee!
hahahahaha....