pembaca setia

Tuesday, March 9, 2010

rayyan zikri dah 15 bulan la...

zikri


zikri & mommy


muhammad rayyan zikri sekarang ni dah berumur 15bulan..wah,sekejap je masa berlalu.pejam celik pejam celik dia dah besar.*senyum lebar lebar* puas hati dapat tengok dia membesar.nak kata sengan sihatnya,tak bole juga sebab dia ni pon selalu aja kene amik gas.last dia amik gas malam tadi la dan petang ni kene amik lagi gas.huhu...bukan amik gas masak tu ye,ni amik gas untuk cair kahak dia kat paru2 tu..takut orang salah paham pula.hehe..

ok lah meh kita baca perkembangan zikri sepanjang dia 15bulan ni..apa yang dia dah pandai buat..

here we goes:-

* dah pandai panggil papa,mama,ayah..bila tiba mommy jadi ammi..slow lak tu cakapnya..
* dah kenal cat..nampak cat terus panggil tet..
* dah pandai salam n sayang orang lain kalau nampak mommy siap2 nak balik.
* dah pandai memanjat kerusi n katil..pastu guling2..haishh!!
* dah pandai nak main2 kat luar rumah ni..bila ajak masuk rumah tak nak pula..
* pandai buat aksi stunt bile naik motor tolak pakai kaki tu...ape tah namanya..
* suka sangat bersiar2 waktu petang naik motor..kene pusing lama sket.kalau tak dia mengamuk tak nak turun.
* kerap bergaduh dengan ayek. hahaha...(satu kepandaian ke ni?)
* sangat suka buku..nampak buku je mesti nak selak or baca.(baca ke?konon2 macam baca la..) ermm...mommy kene rajin bacakan buku untuk zikri la nanti.
* suka main kejar2..kadang tu mommy kepenatan sebab kene main kejar2 ngan zikri.
* suka sangat main kipas..tekan2.mommy geram mmy pon cabut plug kipas tu.dia tau pula tu..bila kipas tak boleh on dia nak pasang balik plug tu.pandainya...
* remote tv kene sorok dari dia.kalau tak nanti kita pon pening nak tengok mana satu siaran.sebab dia asik tukar2 je siaran.

wah..lau nak senaraikan banyak lagi sebenarnya..cume ni aja yang terlintas di fikiran sekarang ni..hehe..lain kali bile teringat saya update lagi.buat masa sekarang ni saja lah.happy viewing! tata*tangan lambai lambai*

3 comments:

aFRiNa-BaTRiSy!A said...

>> ko lupa lagi 1 la..zikri pndai menggeget..sbb gg dia gg kapak, hahahahahah...
>> ha, pe lagi??edit la...

Nurhayati said...

wah rayyan dah besar. dah macam2 dia pandai yer.. good boy la..

Mrs Jaja said...

k-ria > ha'ah mmg dia suka geget org..tp org yg dia kenal jek la...org luar yg dia tak knl dia tak buat..dun worry..ok.

yatie > ha'ah...kejap jek rasanya..tak lama lagi pandai ckp lak..tak sabar nak borak2 ngan dia..hihi..