pembaca setia

Tuesday, July 21, 2009

pak polisi traffik punye pasal..

meh sini nak cerita sket..pagi tadi...me terbangun lambat plak...gara2 menyusukan anak kul 4 lbh nak masuk kul 5 la...then after that me tertido balik....tu yg terbabas tu...set jam kul 6 pon tak terjaga..pesan ngan husband suh kol pon tak dgr jua...huhuhu...me terjaga kul 7.15am...lmbt kan? hehe...me bgn terus gi mandi cpt2 takut my lil munchkin terjaga...lau dia dah terjaga ssh la me nak mandi...ye la..nanti dia nanges tgk mmy dia takde..huhu...after siap2 pastu anto anak umah mama me pon vromm...vroomm...gi keje...

di perjalanan plak..macam biasa la me bawak kete..cume laju sket jek dr biasa...laju pon tak bape nak laju coz byk kete lak harini...sampai kat tgh bandar klang..kat area pembinaan tu...kat situ biasanye sesak sket...byk la polis traffik kat situ...then me pon jln mcm biasa la kat situ...pastu me pon nak masuk la lane kanan tu..sbb lane kiri ni leceh sket..tiba2 terdgr lak suara yg kuat jgk la...dia kata " ha ni 1 lagi...nak masuk kanan jgk..bangang betul! harap muka jek lawa..."( yg ayat harap muka jek lawa ni...me tak bape pasti la...agaknye dia ckp gitu la kot...hahaha...tp rasanye ye la dia ckp gitu..haha..tak pon me ckp sendirik...) uik! me pon terkesima sekejap...me masa tu bukak tingkap kete..so dgr dengan jelas la...sbb org tu ade sebelah kete me jek....nak tau org tu sape? pak polisi tu la...me tgk takde la org lain nak masuk lane kanan tu...me jek masuk masa tu...cisss!!! dia mengata me la tu...huh! sungguh kurang sopan tul polis traffik kite zaman sekarng ni..mulut takde insurans...hangin jek 1 badan..lantak la me nak masuk lane mana...ade me langgar org ke? tak berhemah lgsg la dia...isk geram tul la...rasa mcm nak langgar jek dia...pastu lak ape kene mengena muka me ngan masuk lane kanan? sukati me la....tau la dia stress keje dok hari2 jg traffik...tp dah mmg keje ko kan...buat la betul2 buat dgn ikhlas..ni tak maki2 org lak...lau org maki kau balik ko suka ke? mentang2 la ko polis...leh suka2 maki org ke? huh! tak adil sungguh...sudah la...mls layan kau.

huhuhu...itu la ceritanye....polis ni mcm2 perangai ade...ade yg gatal...ade yg garang...ade yg mulut jht...isk! menyampah la...

3 comments:

aFRiNa-BaTRiSy!A said...

pak polisi skrg ni mmg mengarut... suka cr psal, pastu lau bg duit kopi, laju je amik, mkn rasuah tollll! tp aku png kne ngorat dgn pak polisi, muka dia nk tau x??mcm ashraf sinclair, perrggghhh, cair siot!

Mrs Jaja said...

kan..kan..tah pape tah pak polisi skang ni..menjengkelkan...ko pasti ke pak polisi tu mcm ashraf sinclair? skali ashraf choclair...hawhawhawhaw....

ina said...

pak polis ni mmg cam2..seb baik dia tak tahan ko jaja..