pembaca setia

Wednesday, June 23, 2010

bahu berdarah gara2 anak?

huhu...lama betul rasanya tak kemas kini (cewah skema la pulak :p) blog ni..mesti korang rasa sunyi kan?hahaha..

ok meh saya bercerita sikit.nak mula dari mana ek? ermm...apa kata mulakan dengan bismillahirrahmanirrahim...saya cerita fasal anak saya dulu la..saya memang suka cerita fasal anak saya..sebab apa? sebab dia anak saya lah...hehe..kalau anak orang lain biarlah mak2 mereka yang cerita kan.

2 hari yang lepas seperti biasa saya balik kerja terus kerumah mama untuk ambil anak saya.biasanya kami bergerak pulang pada pukul 9pm gitu.sebelum tu saya main2 dengan anak saya ni.bergelak ketawa,berkejar kejaran,berguling gulingan dan sebagainyalah.mama kata janganlah galok (perkataan orang t'ganu yang bermaksud terlalu suka) sangat. nanti ada yang menangis.tapi saya buat tak tau saja sebab suka tengok anak saya gelak.dia gelak kelakar.

lepas tu saya dah penat, malas nak layan anak saya main lagi.tapi biasalah budak2.kalau kita dah main dengan dia pasti dia akan suka dan akan main sampai puas.tapi saya berhenti masa dia tak puas main lagi.sebab tu dia merajuk dengan saya.dia berguling2 atas lantai ajak saya main lagi.tapi saya tak nak.penat la.saya pon terpaksa pujuk dia dan mendukung dia.masa dalam dukungan saya,dia pon amik kesempatan menggigit bahu saya.memang sakit gila la.saya pon menjerit kesakitan.saya duduk dan letak dia atas lantai.saya menangis sebab sakit sangat.saya tengok bahu saya, berdarah.oh lagi la saya nangis.huhu..kuat betul gigitan dia.anak saya tengok saya menangis dia pon menangis sama.haha..kelakar.

mama dan adik tengok gelagat kitorang.mereka ketawa.mama kata "kan dah cakap tak nak dengar..".huhu.adik pula gelak2.mereka kata kami anak beranak ganas.main sampai berdarah.ngee..:D

ok cerita fasal kerja pula.semalam bos saya kata saya kene buat semua kerja berkaitan dengan akaun la.makna kata saya kene ambil alih kerja2 senior saya yang dah berhenti tu.lepas tu bukan saja 1 kompeni malah kene buat 2 kompeni.errmm..tiba2 saja.tak ada pon dapat notis atau surat.kalau kerja betambah harap2 lepas ni gaji pon bertambah la kan.hehe...amin...haraplah ek.korang doakan lah sekali ye. :p

hari ahad lepas,mak saudara sebelah suami nak datang rumah saya.ermm..apa lagi kelam kabut saya dan suami kemas rumah.haha..masa tu lah baru nak mop lah,sapu lah,susun2 lah.bukan selama ni tak buat, tapi saya biasanye buat masa saya rajin dan biasanya di malam hari.kalau siang nanti anak saya kacau.haritu saya tinggalkan anak saya dirumah mama baru la boleh kemas dengan tenang dan pantas.tapi pengajaran juga pada saya.patutnya kemas la hari2 supaya nanti kalau orang datang tak ada lah susah sangat nak kemas bagai.hehe...so sekarang rumah saya dah bersih dan kemas.cume saya tak lipat baju saja lagi.malasnyeeee...ada siapa2 nak tolong tak?

takat ni sajalah saya kemas kini.nanti kalau ada cerita lagi saya kemas kini lagi...bye!

3 comments:

MummyAju said...

ganas tul anak beranak ni bergurau,smpi berdarah..huyooo!!
yg pasal kene buat keje or ambil alih tu kan,i rasa sepatut nye ada surat,so for sure blh tnye pasal gaji naik kan kak..sbb mdir dulu mase kak kk gitu gak,dia state terus samada gaji naik if keje bertambah..gitu la kot,tak pasti
n pasal kemas rumah,hhahaa..i gelak kan aje!!! kihkihh..

Mrs Jaja said...

jahat u....hahahhahhaa

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Sebab Zikri byk sgt tgk citer Dracula tu...