pembaca setia

Tuesday, April 27, 2010

nursery di tempat kerja *angan2 aje*

saya selalu terfikir, alangkah seronoknya kalau tempat kerja saya ni provide nursery untuk anak2 pekerjanya..pasti saya boleh sampai awal dengan jayanya. tak payah lah saya nak berpusing2 untuk hantar anak saya di rumah mama, tak payah lah saya nak terkejar2 masa, tak payah lah saya nak meredah jem di bandar klang kerana saya boleh lalu jalan lain selain jambatan kota yang selalu jem tu. dan yang penting anak saya selalu dekat dengan saya...

oh alangkah bestnya kalau ada nursery di tempat kerja kan? kalau pekerja wanita yang ada anak kecil pasti bersetuju dengan angan2 saya ni..atau mereka pon ada angan2 yang sama...hehe..

tapi yang takutnya lah, kalau tinggal kan anak kat nursery boleh terjamin ke keselamatan mereka? pernah je masuk berita mengenai bayi 9 bulan mati tercekik fishball..huishh!! takutnye saya dengar..tadi pula baca surat khabar, kisah kanak2 ni melecur tangan akibat didera pengasuhnya...sebab itulah saya sangat takut nak letak / tinggalkan anak saya kepada orang lain selain ahli keluarga..serius lah..saya jadi fobia...

tapi kalau nursery tu dalam bangunan ofis saya pasti rasa terjamin kot..sebab kite bole jenguk anak2 kita pada waktu tengah hari atau kalau ada masa terluang untuk pastikan keadaan mereka ok atau tidak kan? saya berharaplah impian saya ni akan menjadi kenyataan...huhu..walaupon saya tahu hanya tinggal harapan aja...hahaha..

ok lah..saya punye entry kali ni mengarut pulak..ekceli saya rindu dengan anak saya ni..*tiba-tiba* :p

No comments: