pembaca setia

Monday, April 19, 2010

cerita tentang zikri yang anda perlu tahu..

assalamualaikum


harini terlalu bosan pada saya.nak buat kerja guna system tak boleh la pulak sebab system baru masih dalam proses still tak dapat guna lagi.so saya hanya buat kerja yang tak menggunakan system aja la..giler boring.haishh!!


ok lah, disebabkan keboringan yg tak terhingga..saya pon nak update cerita pasal anak saya la..


sekarang rayyan zikri dah berumur 1 tahun 4 bulan.sekejap masa berlalu..lagi 2 bulan dari sekarang dia akan ambil injection lagi..huahuahua...rasakan...:p


sekarang ni zikri pon dah semakin lasak dan noti..geram tul ngan dia ni.kalau nak pakaikan diapers punye lah susah..asik mengelak aja.dia lebih suka berbogel-bogelan..isk isk..pernah je dia kencing atas tilam ku...huhuhu...tension saya..


dia pon sekarang dah pandai cakap beberapa perkataan..misalnya,sampah=pah../dah=dah../nah=nah../ikan=kan../ya allah=awwoh..


kalau dia main ngan kakak2 dia..mulutnya ya allah, punya lah bising...hahaha...memang bingit la..mama kata ikut mommy dia la tu...hahaha..*lalalalala..pura2 tak tau*


ada 1 pagi tu..dia bangun tido dan of coz dia yang kejut mommy dia ni..lepas dia pek pek muka mommy..mommy pon terpaksa la bangun kalau tak merah2 la pipi nanti kene lempang ngan zikri..siot tul..then, saya pon bangun la cepat2,lepas tu saya terbuang angin dengan jayanya..haha..saya tengok muka zikri..zikri tengok muka saya..tiba2 zikri tarik baju dia dan tutup hidungnya..hahaha..saya pon gelak2 aja la sebab dia pon macam saya juga kalau dengar orang lain buang angin otomatik tarik baju tutup hidung.. :p


punya lah susah nak beruskan gigi dia ni..kalau tiba time nak berus gigi pandai tul dia mengelak..mulut tutup rapat..dan dia beruntung mempunyai gigi kapak yg besar sebab bila dia dah tutup mulut rapat2 memang susah nak buka mulut dia...gigi kapak dia menghalang dengan jayanya..


sekarang mama rajin bagi dia makan gamat emas..rasa gamat emas tu sedap jugak...perisa oren..so far lepas beberapa hari makan gamat emas tu dia punye selera minum susu semakin bertambah...1 hari ntah berapa kali tah dia minum susu...kerap pulak tu...isk isk..montel tak juga...


ok lah, itu aja lah yang sempat saya tulis kat sini..sebab kerja pon dah bertambah dah ni...tadi bosan sekarang tak sempat nak bosan...hehehe..jumpa lagi di lain masa..tata...


sebelum tu lihatlah gambar zikri sedang bermain pedang atas sofa..habis dia sepah2kan sofa ku itu...haipp!





No comments: