pembaca setia

Wednesday, April 28, 2010

nak bercuti..tapi bile?

wah....mood saya sekarang terasa nak pegi bercuti aje..mana taknya hujung minggu ni en.suami nak pegi terengganu makan angin..taklah dia pegi masuk pertandingan mencandat sotong la...hehe...dia pegi sana tempat kerja dia yg sponsor..bestnye lah..


en.suami saya ni suka tul masuk pertandingan seperti memancing dan terbaru mencandat sotong..macam teruja aje bunyinye kan..kalau dapat sotong boleh la bawak balik kan...seronoknye...kalau boleh bawak balik boleh la saya masak sambal tumis sotong...wah! berangan tak sudah..macam rajin sangat nak masak2..hihi...of coz hantar rumah mama punye...:p tak pon boleh bawa ke ofis..main masak2 di ofis..


pertandingan tu dibuat kat dungun,terengganu.tempat spesifik tak pula diberitahu..ermm..lama sungguh saya tak pegi dungun..kalau dulu selalu ulang alik klang-dungun..tiba tiba rindu dengan suasana di dungun tu..rindu nak tengok laut waktu petang2..rindu nak lepak2 makan kepok lekor tepi laut petang2..haishh!! setakat tengok laut petang2 tu boleh je tengok kat klang ni...tanjung harapan,port klang tu dekat aje dengan rumah ku..nak tak nak aje pegi...tapi suasana tak sama ok..suasana tu yang penting...hehe..


ada juga plan dengan mama pegi bercuti ke terengganu..saja2..tapi mama kata kalau pegi sana mesti kene tido rumah saudara mara...kalau nak tau..saudara mara ku ramai di terengganu tu..almaklumlah, ibu bapa ku asal orang sana lah kata kan..saya bukan orang jawa ok..please take note..haha..yelah, kadang kala orang selalu salah sangka ingatkan saya ni orang jawa..mentang2 saya duduk klang..ape? ingat klang ni orang jawa aje ke? memangla kebanyakkannye jawe..tapi ada juga lah orang melayu tu..haisshh!! dah ar tu pon jadi isu ke...motif la jaja ni...hehe..


ok back to the topic,saya akan usahakan jua nak pegi bercuti ke sana suatu hari nanti...nak bawa zikri jalan2 makan kepok angin ke sana pula..plan ke sana slalu tak jadi sebabnye jauh sangat la..kalau dekat dah lama dah pegi..isk isk..lagi satu, memang kene plan baik punye dan awal2 pasal en.suami ku itu kene apply cuti awal...kalau on the spot...jawabnye tak de la nampaknye...huhu..


ok moh bertukar cerita pula..hujung minggu lepas,orang astro datang rumah saya untuk pasang astro beyond..lepas pasang tu..gambar menjadi lebih cantik serta ada pertambahan channel untuk HD punye..giler cantek gambar yg kat channel HD tu...astro tambah lagi 5 channel untuk HD..1 di Movie,2 di Learning dan lagi 2 di sports..ermm...nak piala dunia dah pon...so pada sapa2 yang kaki bola tu boleh la bertukar kepada astro beyond..sebab lagi best tengok bola kat channel HD tu..cepat..cepat..*promote lagi..*


oklah,stop sini dulu..ada cerita lagi nanti saya update lagi..bye..

No comments: