pembaca setia

Thursday, October 21, 2010

bukan rezeki..

assalamualaikum...(ikut gaya prof.izi..) hehehehe

ok tajuk hari ni "bukan rezeki"..nak dijadikan cerita..pagi2 biasa hantar anak kat rumah mama...sebelum hantar tu singgah kejap kat satu stall jual nasi lemak ni...memang sebelum ni nak singgah situ beli tapi tak singgah2 pon...so hari ni mengkuatkan semangatlah singgah kat stall tu..harini memang serius tak nak makan nasik lemak pon...so kat situ ada jual nasi goreng...nampak macam sedap jek..dgn telur gorengnye...perghh memang terliur la...dalam hati punyelah berbunga riang...serius memang tak saba nak sampai opis rasa nasi goreng tu...dah ar perut pon memang lapar kemain harini...pas hantar zikri kerumah mama so cepat2 pi ofis...dah ar dah lambat pon...

ok setibanye di ofis, diluarkebiasaan jugalah...bole plak pegi pantry dulu letak nasik goreng tu...selalunye bawa kat meja dulu then nak makan baru bawak gi pantry...tulah...memang nak dijadikan cerita la...pas letak nasi goreng tu kat pantry, gi kat meja on pc semua bagai la...then borak sat ngan member opis ni...tengah cerita2 tiba, lagi sorang member opis yg baru kuar dari pantry tu tanye sapa ada tapau nasi goreng? kite pon tanye kenapa? then dia bagitau yg MIS officer tu dah termakan...adoi la...kite ni ape lagi hampa kecewa semua bagai la...at the same time redha jekla...itu lah dinamakan bukan rezeki...rezeki orang lain rupanye... :((

tapi memang bengang jgk la sket...tipu ar kata tak bengang kan...yela cam ape jek...dah tau sendiri tu tapau nasi lemak, tiba2 bukak nasi goreng tak kan la tak perasan kan?kan?kan? pastu tak kan lah tak tau nak cari sendiri punye kan?kan?kan? sebelah dia tu jek...tak kan tak nampak kan?kan?kan? kenapa lah ada org macam ni....adoi lah....bengang siot..serius nih...tak kisah pasal dia makan tu...dah halalkan dah pon...tak nak ungkit pon sebenarnye pasal bab makan tu...cume geram pasal kenapa ada jgk org tak alert...serius tak suka orang macam ni...main bedal jek....lain kali alert sket la...haishh!!

so pagi ni bekpes ngan milo panas dan 3 keping biskut kering jek...adeh...tak saba tunggu tengah hari nih...

3 comments:

Mak Peah Bini Sood said...

aisyeh bedah cam kurang percaya mcm mana MIS officer tu leh tersalah makanan? AJAIB Lah jaja

Mrs Jaja said...

hahaha..tau takpe...momi kurang pecaya...saya lagi kurang pecaya...hahaha....serius tak bleh blah betul...dah bwk plastik lain...tp amik plastik lain...isk isk isk...

Mohd Amiruddin said...

Puan Jaja...anda terlalu free sekarang!!!