pembaca setia

Friday, September 24, 2010

cerita bendera

cerita 1
ermm..beberapa hari lepas...masa hantar zikri umah mama...macam biasalah lalu jalan yg sama..pastu ada la bendera malaysia kat tepi jalan..zikri pon nampak dia pon cakap " ammi! ammi!" (sambil cuit2 bahu saya) saya pon tanyalah.." ye nak apa sayang?" zikri cakap " tu! tu! (mulut muncung2) ta! ta!". kebetulan kat situ ada jgk kereta...saya pon cakap " ye...car..car.." nak mengiakanlah ape yg zikri cakap tu..pastu elok pulak dah lepas lalu depan bendera tu..zikri menjerit sambil angkat tangan gaya cam tunku abdul rahman tu..."ta! ta! ta!". muahahaha...rupanya dia panggil bendera tu merdeka...hahaha...budget dia cakap car tadi...apelah momi ni...tu pon tak paham anak cakap pe... :p mcm teruja jgk sebenarnye..dah habis merdeka pon dia masih ingat lagi...normal la kan budak kecitkan cepat pick up kalau kite ajar dia sesuatu kan...jgn ajar yg bukan2 dah ar...

cerita 2
sebelum merdeka haritu saya tau bos saya ada beli bendera nak letak kat opis nih..tapi saya tak tau lak bendera tu letak kat mana...bos ckp letak kat bawah...tapikan yg besh nye saya baru perasan bendera tu berkibar tadi...selama ni saya tak penah perasan pon bendera tu...muahahhaa....yg peliknye pagi tadi pon tak pasan jgk bendera tu..tadi masa balik dari lunch baru pasan bendera tu berkibar2 dengan jayanye...haha..apela *tepuk dahi*

note : copy paste dari note FB..:p

No comments: